En miljon orsaker att inte rösta på Sverigedemokraterna!!!

Ja just det det finns minst en miljon orsaker, men det tar alldeles förlång tid att skriva ner allt det men jag tänker här rada upp upp några! Varför? Jo för att det har berättats för mig att vissa personer i min närhet tänker rösta på dom, vilket för mig är helt ofattbart och jag känner att ja måste göra något och det här är en början!

Och ja tror och hoppas att de som funderar över att rösta på Sd inte har läst allt de står för därför kommer här en liten upplysning med några punkter

Jag vet att jag har svårt att acceptera att andra tycker olika än mig men in the end of the day så respekterar jag det!! Förutom om man röstar på Sd det kommer jag ALDRIG att acceptera eller respektera.

# Ett parti som står för någon slags raspolitik är för mig inte ett legitimt parti, för det gör nämligen Sd, dem anser att en viss ras står för en viss procent av brottsligheten i Sverige. Men jag hoppas att alla är såpass intelligenta att man förstår att det inte handlar om ras utan om andra orsaker som t ex att det finns fakta på att invandrarna står för en stor del av Sveriges underklass och det har ALLTID varit underklassen som stått för den procenten av brottsligheten, även innan invandringen, det har inte förändrats!

# Sd har inte yttrat sig om mycket annat än invandringspolitiken och pensionärs politiken, men däremot i fråga om abort, där dem menade att man ska förbjuda abort för svenska kvinnor men inte för invandrar kvinnor bara  ett sånt yttrande borde få alla Sd anhängare att öppna sina ögon och förstå att det är helt jävla sjukt att säga en sån sak, ska Sd bestämma vad jag gör med min kropp? Nej tack! Dom tar bort rättigheter för svenska kvinnor likväl för invandrar kvinnor... Är det demokrati? Eller är det kanske är okej eftersom de "bara" innefattar kvinnor?

# Dom har även sagt i en artikel att våldtäkterna står för invandrarmän, och att svenska män inte är kapabla till att våldta eller att slå en kvinna, att det inte ligger i deras gener! Då säger jag bara vad är det för skitsnack? Ren lögn!! Det finns gott om svenska våldtäktsmän och hustrumisshandlare, det har det alltid funnits!

Då säger många Sd anhängare, ja men varför har våltäkterna stigit? Jo det ska ja tala om för er, det är för att för några år sedan var det inte olagligt att våldta sin fru, och du kan inte anmäla något som inte ar olagligt! det flesta våldtäkter sker av någon som står en nära och när det blev olagligt att våldta sin fru sköt våltäktsanmälningarna i höjden! Dessutom har våldtäktslagen generellt ändrats det finns inte längre lika många luckor som det fanns förr vilket resulterar i att fler väldtäkter anmäls! Det handlar alltså inte om fler våldtäkter utan om fler anmälningar!

# Sen kan man fråga sig vilka är invandrarna? Enligt statisitiken är jag tredje generationens invandrare och min mamma andra generationens invandrare osv, du tillhör alltså invandrar statistiken även om bara en förälder har annat ursprung än svenskt! Och vad är jag 1/4 finsk, jag kan säga två meningar på finska och de handlar om nyckelpigor och att jag är kissnödig, vad ska ja till Finland o göra? Eller är det bara vissa invandrare som ska ut? Från vissa länder? Gäller utvandringspolitiken även om man är född i Sverige och Svenska är det enda språket man behärskar?

Ska vi skicka hem folk från länder där det fortfarande är krig? Ska man skicka folk till döden?

# Det finns en man som stod upp för en kvinna som skulle bli stenad till döds, det är enbart av hederliga skäl man gör en sådan sa eftersom du själv inte riskerar att gå samma öde till mötes just för att du är man. Den här mannen kunde naturligtvis inte vara kvar i sitt hemland eftersom han då blir mördad, och rent spontant så känner jag att han är mer än välkommen hit, han ska välkomnas med öppna armar!! Och alla flyktingar som kommer hit, dom kommer hit för att dom riskerar att dö i sina hemländer jag hade också stuckit om fallet vore så i Sverige! Och han är inte den första det finns fler med honom !! Och tur är väl det säger jag, för om ingen säger att det är fel hur ska det då bli någon förändring?

Men vi är så säkra här i Sverige och sitter på våra höga hästar och menar att folk kan stanna och dö i sina krigsdrabbade hemländer för att vi inte vill ha dom här?? Det är fruktansvärt, rent av förkastligt och det är omänskligt!!! Om det blev krig i Sverige skulle jag skicka min familj och gärna mig själv också till ett annat land för det jag bryr mig mest om är mitt och mina nära och käras liv!!!

# Våran ekonomi står till stor del av våran vapenindustri där vi alltså skickar vapen till krigsdrabbade länder! Vad tycker Sd om det? Ska vi skicka hem invandrare ena vändan och vapen i nästa? Eller ska vi sluta med vapenindustrin? Det tycker jag personligen att vi självklart ska göra då vi kallar oss ett neutralt land vilket är så falskt som det bara går, vi har aldrig varit neutrala, vi kanske inte deltar direkt men vi deltar indirekt i alla krig!

# Sedan får jag höra kommentarer som "dom tar våra jobb" eller "dom jobbar inte dom lever bara på bidrag" hur ska vi ha det? Hur man än gör så blir det alltså fel?

Och något som jag hört alltför mycket och som jag absolut hatar är  "dom tar våra svenska tjejer" När jag hör den kommentaren är min första tanke att jag vill spy, för det är så fruktansvärt vidrigt att säga en sån sak, det betyder att man är totalt intelligens befriad att man trots att man är född i ett så upplyst land som Sverige inte har fattat att vi har demokrati, vilket innebär lika rättigheter för kvinnor och män, att vi inte är någons ägodel!  Men ... I got news for you! Vi väljer våra killar alldeles själva, tack så mycket!

Sedan vill jag även säga att jag hoppas att Sd anhängare ALDRIG köper en kebab eller pizza eller kina mat eller någon annan utländsk form av mat! Det är korv med bröd som gäller, hoppas det smakar!!!!



/P


Kommentarer
Postat av: Anonym

Intressant läsning! Men SD är inte ute efter att skicka hem några invandrare, däremot vill dom inte släppa in fler invandrare i Sverige. Dels för att kunna hjälpa dom på plats i deras egna länder istället för att lägga ner alla "våra" skattepengar på bidrag till invandrare som inte har jobb.



Självklart finns det svenskar som inte heller har jobb, och vad beror det på? Det är det röda blocket som inte vill ha kvar Rut-avdraget tex..

2010-09-14 @ 19:02:55
Postat av: KUUUUSIN

Kusinvitamin... SD vill minska invandringen av människor från andra kulturer. Finland, Danmark, Norge osvosv, har samma religion/kultur som vi har. Det blir ingen kulturkrock, alltså kan dom anpassa sig bättre i vårat samhälle. Tycker du att det är rätt att sveriges största muslimska förening vill att alla muslimer i sverige ska ha egne regler att rätta sig efter, just för att dom är muslimer? Ska skolor/dagis sluta servera fläskkött för att en minoritet inte "får" äta det? Olika öppettider på badhus för att enligt muslimer, får män och kvinnor inte bada samtidigt? Jag kan verkligen inte säga att jag är speciellt insatt i sveriges politik, men från vad jag ser och hör tar vi in alldeles för mycket folk till vårt land, när det redan är oerhört många som är arbetslösa/hemlösa. Kanske vore en bra idé att fixa till det innan vi tar in allt för mycket? Känns bara sjukt att vi ska drabbas för att dom har en annan religion. Känns inte som dom visar någon som helst tacksamhet.

2010-09-14 @ 21:02:07
Postat av: mike

Sverige skulle inte ha varit någonting utan invandringen. Många av våra duktigaste kockar, fotbollsspelare & andra sportstjärnor, artister, politiker, advokater, ekonomer, läkare, lärare, designers, arkitekter osv. men dessa personer passar att kalla för svenskar va? Kulturkrockar har inte att göra med att en invandrare råkar vara muslimer. I frankrike och england till exempel, länder som vi i sverige "ser upp till" och inte skulle säga är så olika från vår kultur, slår de till exempel sina barn. Det får man även göra i turkiet, men då kallar vi det kulturkrock för de är muslimer, men inte annars, eller? Kusinen snackar om att sveriges största muslimska förening vill införa särskilda regler som gäller för de. So what? Hur många av alla invandrare i sverige är med i den föreningen då? Jag tror inte du behöver oroa dig för din julskinka det är ingen risk att du blir av med den. Angående jobbfrågan så är det inte många som är arbetslösa pga invandrarna, nej det beror på att sverige som alltid varit ett industriland har flyttat all industri till tillväxtländer som indien och kina där människor arbetar 14 timmar/dag för ca 200 kr i veckan.

2010-09-14 @ 21:54:52
Postat av: P

Kusin! Men nu är det såhär att SD uppmanar visst till utvandring inte bara minska invandring men man kan inte skrika ut det högt men det har dom sagt! det finns inget politikst parti idag som säger att muslimerna ska ha egna regler, eller att man ska sluta servera fläskkött de är fristående organisationer och eftersom vi har vran yttrandefrihet så får dom tycka så men de är ingen som tänker genomföra det!!! Precis som att jag kan starta en förening och säga att alla blondiner ska ha mer lön, men det betyder inte att något parti ens tänker tanken att genomföra en sån regel!! Sen är det också så att vi skickar hem vääldigt många som kommer hit men dom ser ingen för dom är ju inte här! sen är det också så att kan man skicka hem folk om det ligger ett döshot mot dom i deras länder? det är som att skicka hem en kvina till sin man som har misshandlat henne i flera år! Vi hjälper redan krigsdrabbade länder som det är det är inget nytt under solen, och så länge vi har kvar vapenindustrin hur ska vi då kunna skicka tillbaka folk eller sluta ta in fiolk? Och på samma sätt som invandrare "tar" jobb så ger dom väll också jobb med tanke på att många invandrare startat egna företag som ger jobb till kanske dig, jag har fått det en gång på hägges jag vil minnas att han e turk!

2010-09-14 @ 22:06:08
Postat av: P

Sedan måste jag även få säga att vi inte gärna kan sortera invandrarna efter vilka som passar vår kultur, utan efter behov! ska vi ta i nen finne som inte har någotsom helst hot i sitt land istället för en palestinsk pojke som har en pistol mot huvudeet för att det är mer bekvämt för oss? den dagen vi gör så vill jag inte bli sammankopplad med de här landet längre!



2010-09-14 @ 22:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0