Lost in Kista Galleria ?!?

Idag har jag varit i kista på bio med min käre mor för att se "Luftslottet som sprängdes". Det kändes dock som att jag var där med en bortsprungen vilde som aldrig varit utanför sveriges urskogar.

Det börjar med att hon absolut inte har koll på vart bion ligger trots att hon har varit där flera gången förrut. Hur som helst så ska hon ta ut pengar från bankomaten och skriver in 400 kr under rutan "ange belopp" men suckar sedan lite för sig själv när hon ser en färdig ruta som hon tror är en knapp för att ta ut 400 kr, sen när fanns en sådan knapp undrar jag?

Då säger jag lungt och sansat till henne att det inte står 400 utan 4000, varpå hon blir alldeles utom sig av stress över det faktum att hon är på väg att ta ut 4000 kr och undrar hur i hela friden hon skall kunna återställa detta problem. Jag som fortfarande är lugn säger åt henne att trycka på "fel" knappen vilket hon också gör. Vid det här laget har kön sakta med säkert börjar bildas bakom oss när hon ska ge sig på ett nytt försök att få ut kontanter, hon sätter in sitt kort och skall då trycka in 400 kr, men vad gör hon? Jo hon trycker på 4000 kr IGEN !!! Så det hela slutar med att hon inte tar ut några pengar alls utan betalar med kort istället !!

 Sen fortsätter det här lilla äventyret med att hon förvirrat strosar omkring i kista utan att ha någon aning om var i centrumet hon befinner sig...

För att komma till filmen så var den kanonbra !! Och vi båda undrar naturligtvis vad tösabiten menade med att vi skulle behöva ta koffeintabletter innan för att hålla oss vakna, när det var ett faktum att man kunde ta på spänningen i salongen !?!

Btw så har allt ordnat sig med mitt bankomatkort och mitt leg tack vare den trevliga taxichaufför jag hade turen att få åka hem med i lördags då han hittade korten och gav den tillbaka till mig idag =)

Slutet got allting gott =)

See ya dont wanna be ya !!

/Prinsessan

Kommentarer
Postat av: Mamma

Känner inte igen någonting...har du drömt detta?=P

2009-12-14 @ 22:40:34
Postat av: Jenny "Nils-Petter"

Den enda bra filmen var den första och det vidhåller jag... Luftslottet var så lååång att jag fick ont i kroppen (längre än bankomatkön som bildades bakom päivi) och hela filmes osar tv-produktion (dvs låg tv-budget!).

2009-12-15 @ 11:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0